ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ

20 Αυγ 2018

Και …ψευδή στοιχεία στην απάντηση του Νοσοκομείου προς τον Σεβ. κ. Γεώργιο !


Έκπληξη μου προκάλεσε η απάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου τού Νοσοκομείου Κατερίνης (20/8/2018) προς τον Σεβ. κ. Γεώργιο σχετικά με τις δηλώσεις του στις 16/8/2018 για το γεγονός ότι με απόφαση του Δ.Σ. τού Νοσοκομείου ήταν κλειστός ο Ιερός Ναός Εισοδίων τής Θεοτόκου, στην Πέτρα Ολύμπου, μία ημέρα μετά την εορτή τής Παναγίας, γι’ αυτό και η Θεία Λειτουργία έγινε έξω από το παλιό Μοναστήρι τής Πέτρας, μπροστά στην είσοδο, πάνω στον δρόμο. (Ολόκληρο το κείμενο της απάντησης τού Δ.Σ. τού Νοσοκομείου Κατερίνης δημοσιεύεται μετά το τέλος τού παρόντος άρθρου). 



Γράφει ο
Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός *

Η φωτογραφία τής ανάρτησης
είναι αρχείου, και έχει ληφθεί 
κατά τα εγκαίνια της ΜΕΘ 
Νοσοκομείου Κατερίνης, 
από τον Αν.Υπουργό Υγεία, 
Παύλο Πολάκη.


Περί τού κειμένου τής απάντησης του Δ.Σ. τού Νοσοκομείου 
προς τον Μητροπολίτη κ. Γεώργιο.

Η αλήθεια είναι ότι σε κάμποσα σημεία τού κειμένου που διάβασα, ένιωσα έκπληξη. Το ύφος όλου τού κειμένου είναι επιθετικό, θεωρώ ανοίκειο, διέγνωσα και μία εμπάθεια διαβάζοντας την απάντηση, μια εμπάθεια από την αρχή μέχρι το τέλος. Σε ορισμένα σημεία ένιωσα ότι ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου αγνοούν βαθιά την Ορθόδοξη Θεολογία και Παράδοση, αγνοούν βαθιά την αποστολή τής Ορθόδοξης Εκκλησίας στον κόσμο, αγνοούν βαθύτατα την αποστολή ενός Ορθόδοξου Μητροπολίτη.
Επιπλέον, σε άλλα σημεία ένιωσα ότι ο συντάκτης ή οι συντάκτες φάσκουν και αντιφάσκουν, ενώ για κάποια άλλα σημεία τού κειμένου, ως Δημοσιογράφος, δεν έχω, προς το παρόν, τη δυνατότητα διασταύρωσης πληροφοριών προκειμένου να διαπιστώσω εάν στα γραφόμενα υπάρχουν και άλλες αθέατες όψεις, ώστε στη συνέχεια να μπορώ με ασφάλεια να έχω μια τεκμηριωμένη αντίληψη περί των θεμάτων τα οποία αναφέρονται στο κείμενο.
Στο κείμενο, το όνομα του Μητροπολίτη κ. Γεωργίου (χωρίς τη λέξη «κύριος») αναφέρεται μόλις μία φορά. Ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου, αλλού μεν τον αναφέρουν λέγοντας «ο Μητροπολίτης» και αλλού τον αναφέρουν λέγοντας «ο Δέσποτας». Επίσης, σε ένα μόνο σημείο τού κειμένου αναφέρεται η λέξη σεβασμιότητα και συγκεκριμένα όταν επιχειρούν οι συντάκτες τού κειμένου να κάνουν συστάσεις στον Μητροπολίτη λέγοντας χαρακτηριστικά: «Συστήνουμε στη Σεβασμιότητά του»…

Ποια η σχέση τής Ιεράς Μονής Οσίου Εφραίμ 
με το παλιό Μοναστήρι τής Παναγίας στην Πέτρα;

Η αρχική έκπληξη που ένιωσα όταν άρχισα να διαβάζω το κείμενο, είχε σχέση με την ημερομηνία τής απάντησης (Δευτέρα 20/8/2018), είχε σχέση δηλαδή με το γεγονός ότι το Δ.Σ. τού Νοσοκομείου απάντησε, πέντε μέρες μετά, στα όσα είπε ο Μητροπολίτης την Πέμπτη 16/8/2018.
Έκπληξη ένιωσα επίσης όταν ενώ στο θέμα τού Δελτίου Τύπου αναφέρεται ότι πρόκειται για απάντηση στον Μητροπολίτη για τον Ιερό Ναό των Εισοδίων τής Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου, στη συνέχεια ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου αναφέρονται και σε άλλα θέματα που δεν έχουν καμία σχέση με όσα δήλωσε ο Μητροπολίτης στις 16/8/2018 γύρω από την απόφαση του Δ.Σ. τού Νοσοκομείου να μην ανοίξει τον Ιερό Ναό των Εισοδίων τής Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου και τελικά να γίνει η Θεία Λειτουργία έξω από το παλιό Μοναστήρι, στον δρόμο. Για παράδειγμα, στο κείμενο γίνεται αναφορά και στο Μοναστήρι τού Οσίου Εφραίμ στην Κονταριώτισσα. Ωστόσο, απ’ όσο γνωρίζω, η Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το Νοσοκομείο Κατερίνης, ούτε βρίσκεται σε χώρο δικαιοδοσίας του.
Έκπληξη ένιωσα ακόμη όταν διαβάζοντας ένα σημείο γύρω από τα όσα αναφέρει ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου ως προς το ιστορικό περί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος τής Ιεράς Μονής Πέτρας Ολύμπου. Συγκεκριμένα, ενώ γίνεται αναφορά στην αναγκαστική απαλλοτρίωση της περιουσίας τής Ιεράς Μονής Πέτρας Ολύμπου, στην ίδρυση σανατορίου και ακολούθως στην ίδρυση ψυχιατρείου (ΨΝΠΟ) το οποίο έκλεισε το 2004, αμέσως μετά γίνεται η εξής αναφορά: «Το Γ.Ν. Κατερίνης διαθέτει για τη φύλαξη του Ψυχιατρείου έναν μόνο φύλακα»… Δηλαδή, ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου, το οποίο υπογράφει ο Διοικητής τού Νοσοκομείου, Ανέστης Μυστρίδης, θεωρεί ακόμη ότι υφίσταται ακόμη Ψυχιατρείο στην Πέτρα Ολύμπου; Μάλλον όχι, αφού στη συνέχεια γίνεται λόγος για πρώην Ψυχιατρείο.

Η επιλεκτική επιλογή αποσπασμάτων κειμένων 
δεν μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα.

Αμέσως μετά, παρουσιάζονται επιλεκτικά αποσπάσματα επιστολών τής Διοίκησης του Νοσοκομείου και του Μητροπολίτη. Αλλά με επιλεκτικά αποσπάσματα δεν μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Η ενημέρωση γίνεται μόνο όταν έρθουν στο φως τής δημοσιότητας ολόκληρες οι εν λόγω επιστολές αλλά και οτιδήποτε άλλο σχετικό με το θέμα μπορεί κανείς να διαβάσει προκειμένου να ενημερωθεί πληρέστερα και να βγάλει τα συμπεράσματά του. Και τέτοια ενημέρωση δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, ούτε από την πλευρά τού Νοσοκομείου, ούτε όμως και από την πλευρά της Ιεράς Μητροπόλεως.
Αν και δημοσιεύονται αποσπάσματα, μπορεί κανείς να υποθέσει, βάσιμα όμως, ότι το ζήτημα που προκλήθηκε στις 16/8/2018 με την απόφαση του Δ.Σ. τού Νοσοκομείου Κατερίνης να μην ανοίξει ο Ιερός Ναός των Εισοδίων τής Θεοτόκου, είναι ένα ζήτημα που έχει βάθος. Δηλαδή, δεν επρόκειτο για τυχαίο ζήτημα αλλά για ένα από τα πολλά επεισόδια μιας διαμάχης τού Δ.Σ. τού Νοσοκομείου με τον Μητροπολίτη, για την εικόνα τής Παναγίας, για το παλιό Μοναστήρι κλπ. Και ένα από τα αποτελέσματα αυτής τής διαμάχης ήταν στις 16/8/2018 να παραμείνει το παλιό Μοναστήρι κλειστό, να μη μπορεί να γίνει Ιερή Ακολουθία στον Ιερό Ναό των Εισοδίων τής Θεοτόκου, οπότε να τελεστεί Θεία Λειτουργία έξω, στον δρόμο.

Διαπραγμάτευση για το πόσες Θείες Λειτουργίες 
θα πρέπει να γίνονται στην Παναγία τής Πέτρας;

Μια ακόμη έκπληξη ένιωσα -αυτή τη φορά ως πτυχιούχος τής Θεολογικής Σχολής Αθηνών- όταν διάβασα στο κείμενο ότι ο συντάκτης ή οι συντάκτες του ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν το γιατί τόσες πολλές Λειτουργίες (γενικά, Ακολουθίες) θα πρέπει να γίνονται στον ιστορικό Ιερό Ναό των Εισοδίων τής Θεοτόκου, στο παλιό Μοναστήρι τής Πέτρας. Από τα συμφραζόμενα του κειμένου αντιλήφθηκα ότι το Δ.Σ. τού Νοσοκομείου επιδιώκει ώστε ο αριθμός των Λειτουργιών (γενικά των Ακολουθιών) να γίνεται σε μια, περίπου, διαπραγμάτευση μεταξύ τού Μητροπολίτη και τού Δ.Σ. τού Νοσοκομείου… Να γίνεται δηλαδή κάτι σαν παζάρι και μετά να αποφασίζεται από κοινού το πόσες Λειτουργίες πρέπει να γίνουν…
Μάλιστα, ένιωσα αρκετά μεγάλη έκπληξη, επειδή λίγο παρακάτω ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου υποδεικνύουν στον Μητροπολίτη να ασχολείται με το πνευματικό του έργο. Αλλά, αν δεν είναι οι Λειτουργίες ένα από τα πνευματικά έργα τού Μητροπολίτη και των Ιερέων του, τότε ποιο θα μπορούσε να είναι;

Χρήση και ψευδών στοιχείων 
εναντίον τού Μητροπολίτη Κίτρους κ. Γεωργίου…  

Λίγο πιο κάτω, στο ίδιο κείμενο, ένιωσα μια ακόμη μεγάλη έκπληξη όταν διάβασα ότι ο Μητροπολίτης Κίτρους κ. Γεώργιος «απαγορεύει την ημέρα τής Παναγίας σε άλλους ναούς την Λειτουργία». Συγκεκριμένα, στο κείμενο υπάρχει η εξής φράση: «Συστήνουμε στη Σεβασμιότητά του, να δείχνει την ίδια ευαισθησία όταν απαγορεύει την ημέρα τής Παναγίας σε άλλους ναούς τη Λειτουργία. Αναφερόμαστε στην Μονή τού Οσίου Εφραίμ όπου το πρωί τής ημέρας τού Δεκαπενταυγούστου, περίμεναν έξω από την Μονή περίπου 2000 απογοητευμένοι, αγανακτισμένοι, θυμωμένοι πιστοί. Υπενθυμίζουμε επίσης και το σκανδαλώδες περιστατικό τής διακοπής τής Θείας Λειτουργίας που έγινε στον ίδιο Ναό τον Δεκαπενταύγουστο του 2016 από τον ίδιο Μητροπολίτη».
Ενώ λοιπόν ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου υποδεικνύουν στον Μητροπολίτη να ασχολείται με το πνευματικό του έργο, ο συντάκτης ή οι συντάκτες τού κειμένου που υπογράφει ο Διοικητής τού Νοσοκομείου Ανέστης Μυστρίδης, παρεμβαίνουν στο πνευματικό έργο τού Μητροπολίτη και μάλιστα χρησιμοποιώντας και ψευδή στοιχεία, τα οποία, θέλω να πιστεύω ότι δεν τα έχουν ερευνήσει, γι’ αυτό και (νομίζω, άκριτα) τα υιοθετούν και τα χρησιμοποιούν. Δεν θα ήθελα ποτέ να πιστέψω ότι γνωρίζουν πως πρόκειται για ψευδή στοιχεία, αλλά τα χρησιμοποιούν…
Επειδή δε ως Δημοσιογράφος ερεύνησα, από τότε, το θέμα που είχε προκύψει το 2016 στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ, αλλά και επειδή ως πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής γνωρίζω πάρα πολύ καλά τα όσα αφορούν την τάξη και την Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, υπενθυμίζω ότι εκείνη την εποχή έγραψα μάλιστα και σχετικό άρθρο που δημοσιεύτηκε τότε στο blog epirroes.
Θυμίζω, λοιπόν, ότι στις 15 Αυγούστου 2016 η Ηγουμένη της Ιεράς Μονής Οσίου Εφραίμ παρέβη έναν βασικό Κανόνα τής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Σύμφωνα με τον Κανόνα αυτόν, ένας Διάκονος, ένας Ιερέας ή ακόμη και ένας Μητροπολίτης από άλλη περιοχή, για να λειτουργήσει σε μια Εκκλησία, θα πρέπει να έχει την άδεια τού οικείου Μητροπολίτη, διαφορετικά διαπράττει σοβαρό εκκλησιαστικό αδίκημα. Μάλιστα, ακόμη και όταν πρόκειται για Ιερέα τής ίδιας Μητρόπολης, δεν σημαίνει ότι αυτός είναι ανεξέλεγκτος να κάνει ό,τι θέλει αλλά όλες οι ιεροπραξίες γίνονται σε γνώση και με την ευλογία τού οικείου Μητροπολίτη.
Η Ηγουμένη, λοιπόν -όχι για πρώτη φορά αλλά για μια ακόμη φορά- προσκάλεσε κρυφά, δηλαδή χωρίς την άδεια τού Μητροπολίτη, έναν συνταξιούχο Ιερέα (ο οποίος, αν θυμάμαι καλά, ανήκε όχι στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους αλλά σε άλλη Μητρόπολη) και του έδωσε το δικαίωμα -αν και δεν είχε τέτοιο δικαίωμα- να Λειτουργήσει. Προτού όμως αρχίσει η Θεία Λειτουργία, εμφανίστηκε ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Γεώργιος και, ως όφειλε, ρώτησε τον συνταξιούχο Ιερέα, ποιος είναι, από πού είναι κλπ. Ο συνταξιούχος Ιερέας όταν κατάλαβε ότι έχει απέναντί του τον Μητροπολίτη Κίτρους, ένιωσε ότι πλέον είχε γίνει γνωστό το ατόπημά του. Και προφανώς, αντιλαμβανόμενος ότι η άτοπη πράξη του μπορούσε να επισύρει νόμιμη εκκλησιαστική ποινή, αποχώρησε από τον Ιερό Ναό.
Ο Μητροπολίτης Κίτρους, αν γνωρίζω καλά, δεν προσέφυγε σε Εκκλησιαστικό Δικαστήριο εναντίον τού συνταξιούχου Ιερέα, ούτε όμως και εναντίον τής Ηγουμένης για το ατόπημά της, αν και όλα αυτά θα μπορούσε να τα κάνει... Ιδιαίτερα δε για την Ηγουμένη, θα μπορούσε εύλογα να προσφύγει σε Εκκλησιαστικό Δικαστήριο, διότι δεν ήταν η πρώτη φορά που υπέπιπτε σε ένα τέτοιο εκκλησιαστικό ατόπημα. Θυμίζω ότι και επί Μητροπολίτη Αγαθονίκου, η Ηγουμένη είχε δώσει το δικαίωμα σε Μητροπολίτη που ανήκε στο Πατριαρχείο Βουλγαρίας προκειμένου να τελέσει Ακολουθία. Θυμίζω επίσης ότι μόλις το έμαθε ο τότε Μητροπολίτης Κίτρους, Αγαθόνικος, ήταν πολύ στενοχωρημένος για το μεγάλο εκκλησιαστικό ατόπημα της Ηγουμένης αλλά και για το επίσης μεγάλο εκκλησιαστικό ατόπημα του Μητροπολίτη από τη Βουλγαρία. Το εκκλησιαστικό αυτό ατόπημα, σύμφωνα με Κανόνα τής Εκκλησίας, τιμωρείται, επειδή, κατά τον ίδιο Κανόνα, η πράξη θεωρείται «εισπήδηση» σε ξένη Μητρόπολη, δηλαδή έχει τελεστεί ιεροπραξία χωρίς την άδεια τού οικείου Μητροπολίτη.
Για να γίνει δε αντιληπτό το πόσο σημαντικό είναι αυτό το παράπτωμα, θεωρώ ότι ούτε ο Διοικητής τού Νοσοκομείου Ανέστης Μυστρίδης αλλά ούτε και οι κύριοι της Διοίκησης του Νοσοκομείου Κατερίνης θα επέτρεπαν ποτέ σε έναν συνταξιούχο γιατρό ή ακόμη και σε έναν εν ενεργεία γιατρό να προσκληθεί κρυφά από κάποιον συνάδελφό του στο Νοσοκομείο και, εν αγνοία τού Διευθυντή μιας Μονάδας αλλά και της Διοίκησης, να πραγματοποιήσει μια ιατρική πράξη, π.χ. ένα χειρουργείο, στο Νοσοκομείο Κατερίνης. Είμαι βέβαιος ότι τόσο ο Διοικητής όσο και το Δ.Σ. θα αντιμετώπιζαν αυστηρά την όλη κατάσταση εάν γινόταν κάτι τέτοιο στο Νοσοκομείο Κατερίνης.

Κάθε χρόνο αποστέλλεται Ιερέας για Αγρυπνία 
και τέλεση Θείας Λειτουργίας στην Ι.Μ. Οσίου Εφραίμ.

Αλλά γιατί κάποιοι συνεχίζουν, ακόμη και σήμερα, να ισχυρίζονται ότι ο Μητροπολίτης κ. Γεώργιος δεν στέλνει Ιερέα τον Δεκαπενταύγουστο στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ; Σύμφωνα με δημοσιογραφικές μου πληροφορίες, ο Μητροπολίτης στέλνει κάθε χρόνο Ιερέα στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ, από την προηγούμενη κιόλας μέρα. Τον στέλνει λοιπόν για Ιερή Αγρυπνία, σύμφωνα με το Μοναχικό Τυπικό, η οποία τελετή περιλαμβάνει και Θεία Λειτουργία. Έτσι, το βράδυ τής προηγούμενης μέρας (14/8) αρχίζει η Ιερή Αγρυπνία ενώ μετά τα μεσάνυχτα (15/8) τελείται η Θεία Λειτουργία τού Δεκαπενταυγούστου. Το ίδιο γίνεται σε όλα τα Μοναστήρια τής Πιερίας, σύμφωνα επίσης με δημοσιογραφικές μου πληροφορίες.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες μου που είχα λάβει μετά την 15η Αυγούστου 2016, ο Μητροπολίτης κ. Γεώργιος είχε στείλει από την προηγούμενη μέρα Ιερέα για να τελέσει Ιερή Αγρυπνία στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ. Ωστόσο, κατά τις ίδιες πληροφορίες μου, δεν του επιτράπηκε από την Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ να τελέσει Αγρυπνία και Θεία Λειτουργία το βράδυ τής 14ης Αυγούστου 2016 προς ξημερώματα 15ης Αυγούστου 2016. Οπότε, ο Μητροπολίτης κ. Γεώργιος που έμαθε το περιστατικό, εμφανίστηκε την επόμενη μέρα στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ. Βρέθηκε, λοιπόν, ενώπιον τού συνταξιούχου Ιερέως ο οποίος είχε προσκληθεί για να τελέσει Θεία Λειτουργία χωρίς όμως άδεια τού Μητροπολίτη. Και βέβαια, κατά τις ίδιες δημοσιογραφικές πληροφορίες, δεν διακόπηκε τότε καμία Θεία Λειτουργία, διότι δεν είχε αρχίσει καν η Θεία Λειτουργία. Ο Ιερέας κατάλαβε το παράπτωμά του και αποχώρησε από το Μοναστήρι.
Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, φέτος, το βράδυ τής Τρίτης 14/8/2018, πάντοτε κατά το Μοναχικό Τυπικό, Ιερέας προσήλθε στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ και τέλεσε Ιερή Αγρυπνία ενώ τα μεσάνυχτα 15/8/2018, ανήμερα της Παναγίας, τελέστηκε και Θεία Λειτουργία.
Επομένως, αυτό που ο κ. Μυστρίδης και το Δ.Σ. τού Νοσοκομείου θεωρούν σκάνδαλο από την πλευρά τού Μητροπολίτη, παρεμβαίνοντας μάλιστα στο πνευματικό έργο του, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η τάξη και η Ιερή Παράδοση της Εκκλησίας.
Όσο για τα υπόλοιπα στοιχεία τής απάντησης, με τα οποία δεν καταπιάνομαι, το κάνω επειδή δεν μπορώ, προς το παρόν, να διασταυρώσω τις σχετικές αναφορές τού κειμένου. Άλλωστε, ο / η Δημοσιογράφος, αν είναι σοβαρός/ή, δεν μπορεί να αποδέχεται άκριτα και χωρίς διασταύρωση πληροφοριών όλα εκείνα που έρχονται σε γνώση του/της. Ούτε όμως είναι δυνατόν να ερευνήσει όλα όσα έρχονται στο φως τής δημοσιότητας, αν δεν έχει γνώση των πηγών (επιστολές, πληροφορίες κλπ).
Εκείνο που προσπάθησα, ιδιαιτέρως, σ’ αυτό το άρθρο μου είναι να αναλύσω όσο μπορώ την απάντηση της Διοίκησης του Νοσοκομείου Κατερίνης, να καταγράψω τις απόψεις μου, να μην αδικήσω κανένα από τα πρόσωπα που αναφέρω αλλά και να αποδώσω όσο γίνεται καλύτερα τις σκέψεις μου.
Τέλος, εκείνο που περιμένω είναι η επόμενη κίνηση του Μητροπολίτη κ. Γεωργίου καθώς και οι επόμενες κινήσεις τής Διοίκησης του Νοσοκομείου Κατερίνης. Και όσα περισσότερα στοιχεία αναδεικνύονται, τόσο περισσότερη ορθή πληροφόρηση μπορεί να υπάρχει, ώστε να βγαίνουν και περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα για ένα θέμα.


* Ο Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός είναι πτυχιούχος τού Τμήματος Θεολογίας τής Θεολογικής Σχολής Αθηνών, Δημοσιογράφος στην Κατερίνη. galanos.andreas@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009657090926



Ακολουθεί ολόκληρη η δημοσίευση της απάντησης του Δ.Σ. τού Νοσοκομείου Κατερίνης.

                                                                       
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

                        Κατερίνη,     20-08-2018

3η ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ


(ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)


ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗ



Τηλέφωνο  : 23513 50300

Ταχ.Δ/νση  :   6ο χλμ Κατερίνης-Αρωνά
                          Νέο Κεραμίδι

Τ.Κ.           :  60100

Fax            :  23513 50100

e-mail        :  hoskat@otenet.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΘΕΜΑ: Το Διοικητικό Συμβούλιο του Γ.Ν. Κατερίνης  απαντά στο Μητροπολίτη  για τον  Ιερό
             Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου 

    Δ.Σ Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης : « Σεβόμαστε τον θεσμό αλλά διατηρούμε
    επιφυλάξεις για το συγκεκριμένο  πρόσωπο που τον υπηρετεί »


Πολλά και ανυπόστατα, ειπώθηκαν το τελευταίο διάστημα από το Μητροπολίτη Κίτρους Γεώργιο, για την στάση της Διοίκησης του Νοσοκομείου Κατερίνης,  σχετικά με τις Θ. Λειτουργίες και άλλα θέματα που σχετίζονται με τον Ι. Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου στην Πέτρα Ολύμπου. Θα θέλαμε λοιπόν  να ενημερώσουμε  τους πολίτες της Πιερίας ότι:
Το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Ι.Μ.  Πέτρας Ολύμπου
Σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Ι. Μονής  αναφέρουμε  ότι το έτος 1925 δυνάμει του Νομοθετικού Διατάγματος 6/8-8-1925 προβλέφθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση όλης της ακίνητης περιουσίας της Ιεράς Μονής Πέτρας Ολύμπου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, προς ίδρυση και λειτουργία Νοσοκομείου Φυματιώντων. Προς τούτο εκδόθηκε το από 16/07/1927 Πρωτόκολλο Κατάληψης υπέρ του Σανατορίου για όλα τα κτίρια της Μονής, σύμφωνα με την υπ΄αρ.41114/1927 Διαταγή του τότε Υπουργείου Υγιεινής, Πρόνοιας και Δημοσίας Αντιλήψεως. Ακολούθως, δυνάμει του Νομοθετικού Διατάγματος  3929/1929 παραχωρήθηκε στο σανατόριο κατά απόλυτη κυριότητα όλη η ακίνητη περιουσία της Ιεράς Μονής και απαλλοτριώθηκαν  «…πάντα τα ακίνητα της Μονής τα κείμενα εις οιανδήποτε θέσιν..». Μετά από σχεδόν 40 χρόνια, το Σανατόριο καταργήθηκε και στη θέση του ιδρύθηκε Ψυχιατρείο με την επωνυμία «Θεραπευτήριο Ψυχικών  Παθήσεων Ιεράς Μονής Πέτρας Ολύμπου», που λειτούργησε μέχρι το 2004.
Η φύλαξη του χώρου
Θέλουμε  να αναφέρουμε  σε αυτό το σημείο ότι το Γ.Ν. Κατερίνης διαθέτει για την φύλαξη του Ψυχιατρείου έναν μόνο φύλακα που επί 24ωρου βάσεως σχεδόν και με αυτοθυσία ανταπεξέρχεται στα καθήκοντά του. Επίσης όλα αυτά τα χρόνια ο φύλακας και η Εκκλησιαστική Επιτροπή των υπάλληλων (που λειτουργεί εθελοντικά) του πρώην Ψυχιατρείου ανοίγουν και προετοιμάζουν τον ναό για τις λειτουργίες.
 Η ενημέρωση στον Μητροπολίτη
Στην απαντητική επιστολή του, ο  Μητροπολίτης στις 30 Ιουλίου 2018, σε αντίστοιχη του Δ.Σ του Νοσοκομείου που αφορούσε το κατά  πολύ αυξημένο σε αριθμό πρόγραμμα Λειτουργιών του συγκεκριμένου Ναού αναφέρει: «…δεν πρέπει να απολογηθώ σε κανένα, πολλώ δε μάλλον στο Συμβούλιό σας,…».
Η απάντησή του Δ.Σ του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης  με βάση και τα προηγούμενα ήταν με την επιστολή που στάλθηκε στις 10 Αυγούστου 2018 :
 «…σε καμιά περίπτωση δε ζητήθηκε να απολογηθείτε αλλά αντιθέτως να συνεργαστείτε. Επιπλέον σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το Ν. 3329/2005 και Ν.3527/2007 η διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του Νοσοκομείου εναπόκειται στη δικαιοδοσία της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας και κατ΄ επέκταση του Υπουργείου Υγείας, μετά βέβαια από τις προτάσεις- εισηγήσεις του Διοικητικού Συμβουλίου. Ως εκ τούτου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου είναι το αρμόδιο όργανο που γνωμοδοτεί κατ’ αρχήν για θέματα σχετικά με την ακίνητη περιουσία του Νοσοκομείου, όπως αυτή έχει περιέλθει στη δικαιοδοσία του».
Από τις 19 λειτουργίες πέρυσι στις 39 φέτος μόνο για τον Ιούλιο και 48 τον Αύγουστο !
Σχετικά με τον αριθμό των Λειτουργιών αναφέρουμε  ότι χωρίς την προσυνεννόηση και «αγαστή συνεργασία» μεταξύ μας, όπως αρέσκεται να λέει ο Μητροπολίτης, αποφάσισε  να εμπλουτίσει με περισσότερες Θείες Λειτουργίες και Ιερές Ακολουθίες τον Ιερό Ναό των Εισοδίων Της Θεοτόκου. Ενδεικτικά αναφέρουμε  ότι τον μήνα Ιούλιο τελέστηκαν  39 λειτουργίες, (λειτουργίες,  παρακλήσεις,  αγρυπνίες) από 9-19 τα προηγούμενα έτη και για τον μήνα Αύγουστο προγραμματίστηκαν 48 (λειτουργίες,  παρακλήσεις) !!!.  Θα θέλαμε  πραγματικά να γνωρίζουμε,  υπάρχει άλλος ναός εκτός αστικής ζώνης στη Πιερία που ακολουθεί παρόμοιο πρόγραμμα Ακολουθιών;  Αν όχι τότε ποια η σκοπιμότης; Επισημαίνουμε  δε ότι στην πλειοψηφία των λειτουργιών παρευρίσκεται  μόνο ο  ιερέας , ο ψάλτης και ο φύλακας!!.
Η θαυματουργή εικόνας της Παναγίας της Πέτρας
Θα πρέπει εδώ να επισημάνουμε , ότι  μετά την  παράνομη  παρακράτηση της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της Πέτρας και της  μη επιστροφής της εδώ και δυο  χρόνια,  ούτε στις γιορτές προς τιμή  της Παναγίας μας , λογικό ήταν οι υπάλληλοι της εκκλησιαστικής επιτροπής να απέχουν από την εθελοντική δράση τους, ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Άρα με την ενέργεια του αυτή ο Δέσποτας,   μας στέρησε  την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών της Εκκλησιαστικής Επιτροπής.
Υπάρχει μεγάλη επιφυλακτικότητα  απέναντι στον Μητροπολίτη, από τους  υπαλλήλους αλλά και το Διοικητικό Συμβούλιο καθώς εξακολουθεί να  παρακρατά την εικόνα, παρότι παρουσία του Διοικητή του Νοσοκομείου κ. Μυστρίδη, του πρώην Διευθυντή  Ιατρικής υπηρεσίας κ. Μπερεδήμα  και του εκπροσώπου της Μητροπόλεως πρωτοσύγκελου κ. Βαρνάβα έγινε σύσταση προφορική από τον εισαγγελέα Κατερίνης  για άμεση επιστροφή της.
 Η αντίδραση του Μητροπολίτη να αναστατώσει  πιστούς για δημιουργία εντυπώσεων παρά την  έγκαιρη ενημέρωσή του από το Διοικητικό  Συμβούλιο του νοσοκομείου, αφού καλύφθηκαν όλες οι Λειτουργίες μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο, ότι την 16-08-2018 αδυνατούσαμε  να στείλουμε  φύλακα, καθώς και αυτός δικαιούται άδεια και ρεπό, ήταν τουλάχιστον θεατρινική, υποκριτική.
Κατά την γνώμη μας ένας   πνευματικός ηγέτης   πρέπει:
να ενώνει και όχι να διχάζει,
 να συνεργάζεται και όχι να προκαλεί και να σκανδαλίζει,
να συμπεριφέρεται με ειλικρίνεια
να ασχολείται με το πνευματικό έργο και όχι να απεργάζεται σχέδια ξεσηκώνοντας τους πιστούς και τα μέσα ενημέρωσης,
να σέβεται τους θεσμούς
να μην απειλεί νομικά όλους που τολμούν να πουν δημοκρατικά την άποψή τους.

Χωρίς Λειτουργία ο Όσιος Εφραίμ και η Πέτρα τον 15 Αύγουστο
Επειδή ο Μητροπολίτης  δήλωσε «.. είναι πολύ λυπηρό το γεγονός ότι σήμερα, τέτοια μέρα, μεθεόρτια της Παναγίας η Θεία Λειτουργία εδώ στην Μονή της Πέτρας δεν μπόρεσε να τελεστεί εντός του Ναού…»,  συστήνουμε  στην Σεβασμιότητα  του, να δείχνει την ίδια ευαισθησία όταν απαγορεύει την ημέρα της Παναγίας σε άλλους ναούς την Λειτουργία.  Αναφερόμαστε  στην Μονή του Οσίου Εφραίμ όπου το πρωί της ημέρα του Δεκαπενταύγουστου,  περίμεναν  έξω από την Μονή περίπου 2000 απογοητευμένοι, αγανακτισμένοι, θυμωμένοι  πιστοί. Υπενθυμίζουμε  επίσης και το σκανδαλώδες περιστατικό της διακοπής της Θείας Λειτουργίας που έγινε στον ίδιο Ναό τον Δεκαπενταύγουστο του 2016 από τον ίδιο τον Μητροπολίτη. Όπως  επίσης  την ίδια μέρα,  και  στο εξωκλήσι της Παναγίας της  Πέτρας  δεν έστειλε Ιερέα χωρίς να ειδοποιήσει τους πιστούς και τον φύλακα, σε προγραμματισμένη Λειτουργία, με αποτέλεσμα πολλοί πιστοί να φεύγουν χωρίς να κοινωνήσουν, προβληματισμένοι και δυσαρεστημένοι.
Σεβασμός στον θεσμό, αλλά  επιφύλαξη στον άνθρωπο που τον υπηρετεί
Με την λογική που λειτουργεί ο   Δέσποτας  θα έπρεπε να φέρουμε και εμείς δημοσιογράφους να καταγράψουμε τα πάντα, αλλά δεν θα πέσουμε σε αυτό το επίπεδο. Σε αντίθεση με τον Δέσποτα, όπως αποδεικνύεται από τις πράξεις του, εμείς  σεβόμαστε τους θεσμούς, αλλά διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για το πρόσωπο που  υπηρετεί τον συγκεκριμένο θεσμό.
Μιλάει ο Μητροπολίτης  για ομόνοια, αγάπη, ειδικά αυτές τις άγιες ημέρες. Ως  Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης εμείς προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με αγάπη και ομόνοια  στον  οργανισμό που υπηρετούμε, ώστε να μην δυσαρεστήσουμε την μικρή υγειονομική μας κοινότητα ( Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης).  Πολλώ δε μάλλον ένας Ποιμενάρχης θα πρέπει να ενώνει τους πιστούς και όχι να τους διχάζει.  Αναρωτιόμαστε  όμως,  αυτές οι έννοιες για τον Μητροπολίτη έχουν επιλεκτική προσέγγιση ή  πρέπει να γίνονται αντιληπτές μόνο όταν τον εξυπηρετούν;
Τέλος επισυνάπτουμε όλα τα σχετικά που αφορούν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, και τα κοινοποιούμε  ξανά στα αρμόδια όργανα, καθώς η ανοχή μας όχι στο θεσμό, αλλά στο Φυσικό Πρόσωπο που τον εκπροσωπεί  εξαντλήθηκε.
O Διοικητής
Ανέστης Μυστρίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου